• palaute@autoharrastajat.fi

Trafi julkaisi uuden rakennemuutosmääräyksen

nokonzok      -

Trafi julkaisi uuden rakennemuutosmääräyksen

Kauan odotettu rakennemuutosmääräys on vihdoin julkistettu. Voit ladata määräyksen ja perustelumuistion alla olevista linkeistä Pakettiin kuuluu lisäksi määräyksen soveltamisohje, jota ei ole vielä julkaistu. Olemme pyytäneet sen Trafilta ja julkaisemme sen heti kun se toimitetaan meille.

Sisällön osalta palaamme tuonnempana , kunhan määräyksen teksti, perustelut ja soveltamisohjeet on analysoitu hieman tarkemmin. Nopealla lukemisella mennään valtaosin samoilla säännöillä kuin aikaisemminkin. Olennaisimmat kohdat ovat:

1.)  Huomattavan vastustuksen saanut sääntö, joka olisi sallinut vain 20% kasvun vääntöön jäi pois. Vastaavasti vanha sääntö 25% raja iskutilavuuden kasvattamisesta jäi voimaan. Moottorien painorajoitukset poistuivat ja suurimpaan sallittuun tehoon tuli pieni parannus.

2.) Alle Euro 3 päästötason autojen moottorimuutosten yhteydessä edellyttävät päästötestit voidaan tehdä jatkossa katsastuskonttorilla. Tämä on tuntuva parannus ja mahdollistaa aikaisempaa uudempien autojen virittelyn.

3.) Sanamuoto on hieman epäselvä, mutta tulkitsemme, että alustasarjoissa ei enää tarvittaisi välttämättä tutkimuslaitoksen todistusta.

Paljon jäi vielä paranneltavaakin ja tästä työmme varsinaisesti vasta alkaa! Seuraa tiedotustamme, julkaisemme lisää ja yksityiskohtaisempaa informaatiota uusista säännöistä mitä pikimmiten!

rakennemuutosmääräys

perustelumuistio

Share PostTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone